ADVERTENTIEPOSITIE

De rangschikking van advertenties op pagina’s met zoekresultaten wordt bepaald op basis van de advertentiepositie. De advertentiepositie is een combinatie van onder meer het biedingsbedrag (CPC-bod), de kwaliteit van jouw advertentie, het gebruikte zoekwoord (of zoekwoorden), en de kwaliteit van de bestemmingspagina.

De advertentie met de hoogste advertentiepositie wordt weergegeven op de eerste geschikte positie op de pagina met zoekresultaten. De advertentie met de op een na hoogste advertentiepositie komt daaronder, enzovoort. 

Omdat de kwaliteitsscore en drempelwaarden op elke pagina opnieuw worden berekend, kunnen advertenties soms op de toppositie van de ene pagina en daarna op een ‘overige’ positie op een volgende pagina worden weergegeven (of ze kunnen op een ‘overige’ positie op de ene pagina en vervolgens op de toppositie van de volgende pagina worden weergegeven).

DEC MasterClick maakt graag op basis van de GRATIS Business Scan een Adwords strategie waarmee je de hoogste advertentiepositie kunt behalen. Mogen wij je adviseren?

Maak nu snel een afspraak!