Online Marketing

Online marketing is de marketing van producten en diensten via internet en bestaat niet alleen maar uit het invullen en onderhouden van je website. Via Online marketing breng je je product of dienst via internet aan de man. In tegenstelling tot de traditionele marketing methoden werkt online marketing sneller, efficiënter en goedkoper.

De voordelen van online marketing op een rijtje:
1. Goedkoop! Online marketing is vele malen goedkoper dan traditionele media. De kosten voor een advertentie in de krant of op de radio lopen als snel uit de hand en zijn meestal niet betaalbaar voor een kleine ondernemer. Met online adverteren met Google Adwords kan je echter al met een klein bedrag een campagne opzetten.

Social media zijn zelfs gratis! Het inschakelen van Social Media is gratis. Vergeet hierbij niet dat het goed en efficiënt beheren van je Social Media je wel veel tijd kost.

2. Op Maat! Wat veel mensen niet weten is dat je met adverteren op internet je klant op maat en heel regionaal kunt bereiken. Kijkt jouw klant alleen s’avonds en in het weekend op internet, dan kan je zelfs een tijdsplanning toevoegen.

3. Altijd bereikbaar 24/7! Met een online aanwezigheid ben je op elk moment van de dag vindbaar voor jouw doelgroep. Bedenk daarbij dat Google de grootste online zoekmachine is met meer dan 40.000 zoekopdrachten per seconde!.

4. Jouw doelgroep is zelf op zoek! Jouw doelgroep typt immers zelf het product of de dienst in dat jouw bedrijf biedt. Bewezen is dat deze personen daardoor eerder iets kopen. Wel is het zaak dat je je onderscheidt ten op zichtte van de concurrent!

5. Interactie! Via internet kan jouw doelgroep reageren op jouw site, product of dienst. Maak daar dan ook gebruik van! Zorg ervoor dat je klant direct kan reageren. Maak actie-buttons (call to action) waarmee je oproept direct tot een aankoop of of een andere actie over te gaan: “Koop hier”, ” Geef je nu op”, “Bel nu”. Reageer ook snel (bij voorkeur binnen 24 uur) op een post op je social media kanaal. En bedenk ook dat interactiemogelijkheden als een blog, een forum en bijvoorbeeld een test, door veel mensen gewaardeerd worden.

De online marketing mix bestaat (onder andere)uit:
Online adverteren (Search Engine Advertising – SEA)
Zoekmachine optimalisatie (Search Engine Optimalisation – SEO)
Social Media
E-mail marketing

Google Analytics is een onmisbare tool om te bekijken of je online doelstellingen gehaald worden of dat er optimalisatie nodig is.

Voor maar €75,- per uur, adviseert DEC/MasterClick je over jouw ideale online marketing mix en helpt je om deze in te vullen.

Vanuit de GRATIS Business Scan, een gratis persoonlijk gesprek over jouw bedrijf als geheel, bepalen we welke online marketing activiteiten je (online) doelstellingen helpen realiseren. Heb je nog geen online doelstellingen of ben je een startende ondernemer? Dan denken we mee over een online strategie! De Google-gecertificeerde specialisten van MasterClick zijn adviseurs met een zeer brede achtergrond (waarover meer te lezen valt in: Over MasterClick)

JA, IK WIL GRAAG MEER WETEN OVER ONLINE MARKETING!