ORGANISCH VERSUS BETAALD

Wanneer mensen zoeken op Google, worden twee typen resultaten weergegeven: zoekresultaten en AdWords-advertenties. Zoekresultaten (ook wel organische of niet betaalde resultaten genoemd) verschijnen als links op pagina’s met zoekresultaten en maken geen deel uit van de advertentieprogramma’s van Google. AdWords-advertenties verschijnen onder een label ‘Advertenties’ en kunnen op diverse locaties rond de gratis zoekresultaten worden geplaatst. De gratis Zoekresultaten worden door Google over het algemeen in het midden van de pagina weergegeven, onder het gekleurde vak. De zoekresultaten worden op de pagina gerangschikt op basis van zaken zoals relevantie voor de zoekopdracht en populariteit. Betaalde Google AdWords-advertenties worden weergegeven onder het label ‘Advertenties’ en naast, boven of onder de gratis zoekresultaten, meestal langs de rand van de pagina (bovenaan, rechts, onderaan), tegen een gekleurde achtergrond. De Advertenties worden door Google gerangschikt op basis van een combinatie van CPC-bod (CPC = Cost Per Click/ Kosten Per Klik) en relevantie.

Maak een afspraak met een van onze Google gecertificeerde adviseurs voor een GRATIS Business Scan, en ontdek op welke manier Websiteoptimalisatie en Google Adwords jou kunnen helpen bij het behalen van je doelstellingen.

Ja, neem contact met mij op!